2011. szeptember 29., csütörtök

Felhasználói adatok áthelyezése másik meghajtóra (users mappa)

A windows 7-ben, az egyes felhasználók (néha nagyon sok) adatai mind a rendszer partíción helyezkednek el. Ez lassítja a rendszermentést, már ha készít valaki ilyesmit,  idővel akár a C: meghajtó megtelését is okozhatja, ami lassítja a rendszert. Futó windows alól nem is lehet megcsinálni, de ha kéznél a telepítő lemez, akkor a következő lépéseket kell végrehajtani:


  • Hozzuk létre a kívánt helyen az új könyvtárat (itt a példában d:\users)
  • Indítsuk el a telepítő DVD-t
  • a nyelvválasztásnál nyomjuk meg a SHIFT + F10-et
  • ellenőrizzük a meghajtókat, általában  a c: ből e: lesz, d: marad d: :)
  • parancssorba gépeljük be: robocopy e:\users d:\users /mir /sec /xj (az e:\users-t ellenőrizzük, d:\users bármi lehet, amit előzőleg létrehoztunk)
  • Töröljük a régi mappát: rd e:\users /s /q
  • végül hozzunk létre egy linket, ami az új helyre mutat: mklink e:\users d:\users /j
  • exit -el lépjünk ki a parancssorból
  • majd szakítsuk meg a telepítést
Innentől kezdve a d: meghajtóra kerülnek a felhasználók adatai
(ennek a meghajtónak mindig elérhetőnek kell lennie!)

Ez az eljárás a Program Files és a Program files(x86) és windows\winsxs esetén is alkalmazható,
lecsökkentve így a c: meghajtó helyigényét.
(c:\windows könyvtárra kompletten nem!)
Ha "space" van a könyvtár nevében, akkor idéző jelek között kell megadni az elérési útvonalat "c:\Program Files"

Nekem a NOD32 nem szerette ha áthelyeztem (lehet más programnál is előfordulhat)
Ilyenkor azt letöröltem és utána egyből "d:\program files"-be telepítettem.

7 megjegyzés:

  1. Üdv.

    Próbáltam ez alapján megcsinálni, persze nem jött össze, mivel registrybe is bele kellett nyúlni...
    A Users mappát végül sikerült pár összeomlás után átpakolni, viszont a winsxs mappa nem akar összejönni... a registryben hiába írok át ezzel kapcsolatban bármit, nem csinál semmit, vagyis visszaáll eredeti állapotába...
    Egyébként az mklink nem működik, nem értem miért, de én nem így oldottam meg, csak simán robocopyval átmásoltam a Users mappát, nyitottam egy regeditet és ott változtattam meg a profilelistnél az elérési utat...
    restart után ha működik, a c:-ről le is lehet törölni, mert már nem azt használja...
    Esetleg, ha van a winsxs mappa áthelyezésére más megoldás, azt örömmel fogadnám! Olvastam külföldi fórumokat, de mindegyiken csak az mklinkeset találtam, az pedig nem működik... :/

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Először én is registry módosítással próbálkoztam, de az nem jött össze.
    Ezzel a módszerrel viszont ment.
    Áthelyeztem az usesr, a Program Files és a winsxs mappát is D: re és ment utána is rendesen a win.
    Biztos mindent úgy csináltál ahogy írtam?
    Nem lehet hogy nálad esetleg más lett a meghajtó neve és azért nem megy?

    VálaszTörlés
  3. Üdv
    A users mappát simán sikerült ezzel a módszerrel áthelyeznem, de a program files mappát már másolni sem tudom a robocopyval, mert a mappa nevében lévő szünet miatt a program mappát akarja a files mappába másolni. Leírhatnád neked hogyan sikerült átmásolnod a program files és a program files (x86) mappákat. Előre is köszi a segítséget.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocs, én is belefutottam, csak elfelejtettem javítani itt a blogot:

      Ha "space" van a könyvtár nevében, akkor idéző jelek között kell megadni az elérési útvonalat "c:\Program Files"

      Nekem a NOD32 nem szerette ha áthelyeztem (lehet más programnál is előfordulhat)
      Ilyenkor azt letöröltem és utána egyből "d:\program files"-be telepítettem.

      Törlés
  4. Szia!

    Köszi a tippeket, már több gépen megcsináltam, de most belefutottam egy olyan gépbe, amin az SD-kártyára kellene áttenni a mappákat, viszont az SD-kártyát csak telepítés után látja, a processzor driver betöltése után, közben még nem. Processzor típusa Intel Atom Z3735G. Van ehhez valami trükk, hogy már telepítésnél lássam az SD-kártyát, vagy esetleg valami Linux live-"CD"-vel kellene próbálkoznom?

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    SD kártyára még nem próbáltam, de ha a másolásnál még nem látszik, akkor szerintem ez a módszer nem fóg működni.
    SD kártyával azért óvatosan, a sok írást nem nagyon szereti, hamar tönkremehet (inkább SSD és akkor arra már mehet a rendszer is)

    VálaszTörlés